Προετοιμάζεται η δημοπράτηση του σιδηροδρομικού έργου Αίγιο-Ρίο – Τα επόμενα βήματα

41

Συνεχίζεται η προετοιμασία για το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο που θα φέρει το σύγχρονο τρένο στην “πόρτα” της Πάτρας. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, πριν από μερικές ημέρες αποφασίστηκε η επικαιροποίηση των μελετών της ΕΡΓΟΣΕ για το έργο Αίγιο (Ροδοδάφνη)-Ρίο.

Η επικαιροποίηση κρίθηκε απαραίτητη για να προστεθούν οι αλλαγές στο σχεδιασμό, σύμφωνα με τις τελευταίες απαιτήσεις όπως αυτές διαμορφώθηκαν τον τελευταίο χρόνο. Στόχος είναι το έργο να μπορέσει να ωριμάσει και να δημοπρατηθεί μέσα στο έτος. Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους.

Οδεύοντας προς τη δημοπράτηση

Το επόμενο διάστημα θα χρειαστεί η ολοκλήρωση της έγκρισης του φακέλου μεγάλου έργου και στη συνέχεια να εγκριθούν τα τεύχη δημοπράτησης από τη Διαχειριστική Αρχή του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Η νέα διπλή γραμμή θα ξεκινά μετά το σταθμό του Αιγίου και θα καταλήγει στο Ρίο. Να προσθέσουμε ότι η ΕΡΓΟΣΕ τρέχει εδώ και καιρό δύο εργολαβίες (στα υποτμήματα Αίγιο-Ψαθόπυργος και Ψαθόπυργος-Ρίο) που αφορούν την υποδομή της συγκεκριμένης νέας γραμμής και ως εκ τούτου η νέα αυτή εργολαβία θα περιλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα έργα για να τεθεί σε εμπορική λειτουργία η γραμμή.

Πιο συγκεκριμένα περιλαμβάνονται οι γραμμές (επιδομή), η σηματοδότηση, η ηλεκτροκίνηση, το ETCS και οι νέοι σταθμοί και στάσεις. Η νέα διπλή γραμμή Θα έχει μήκος 32 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει τις στάσεις: Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα, Αγ. Βασίλειος, Ρίο και Μποζαϊτικα.

Αθήνα-Ρίο σε 100 λεπτά

Το κόστος του έργου ξεπερνά τα 130 εκατ. ευρώ και είναι ένα από τα νέα εμβληματικά σιδηροδρομικά έργα, μέρος του σχεδιασμού του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Εκτιμάται πως με την ολοκλήρωση του θα μπορέσει να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό της Πάτρας και υπολογίζεται πως η απόσταση Αθήνας-Ρίου θα διανύεται σε περίπου 100 λεπτά.

Πρόκειται για ένα κρίσιμο έργο που αποτελεί το βήμα για την υλοποίηση του μεγάλου έργου της τελικής έλευσης του τρένου στην πόλη και το λιμάνι της Πάτρας. Εφόσον η εργολαβία μπορέσει να συμβασιοποιηθεί μέσα στο 2022, η γραμμή θα μπορέσει να λειτουργήσει μέχρι το 2025, σχεδόν 15 χρονιά μετά τη διακοπή των υπεραστικών δρομολογίων με την Αθήνα.